Lemmikkiliiton suositus lemmikkiliikkeille koronavirukseen liittyen:
Huolehdi omasta, henkilökuntasi ja asiakkaidesi terveydestä. Älä tule kipeänä töihin äläkä salli sitä henkilökunnalle. Noudata THL:n ja Työterveyslaitoksen uusimpia neuvoja siitä, kuinka voit estää viruksen leviämistä. Lue kokonaan
Lemmikkiliiton aloite Seura- ja Harrastuseläinten Hyvinvoinnin Neuvottelukunnalle:
Lemmikkiliitto haluaa muistuttaa viranomaisia, että mahdollisissa aukiolorajotteissa alan liikkeille tulisi huomioida myös lemmikkien ravinto ja tarpeet. Koiran- ja kissanrehun lisäksi esim. eksoottisille lemmikeille tulisi taata saatavuus välttämättömien tarvikkeiden ja vitamiinivalmisteiden osalta. Kuluttajia pyytäisimme huomioimaan että hamstraus saattaa vaikuttaa väliaikaisesti myyntivarastoihin.
16.2.2024 Hallituksen kokous
16.2.2024 Päätettiin ehdottaa Maa- ja Metsätalousministeriön haitallisten vieraslajien asiantuntijatoimikuntaan jäseneksi Päivi Tiitistä ja varajäseneksi Kari Määttästä.